wyszukiwanie zaawansowane
Strona główna » Artykuły » ABC dobrej reklamy

Promocje

Potykacz reklamowy A2 OWZ dwustronny

Potykacz reklamowy A2 OWZ dwustronny279,00 zł209,00 zł brutto169,92 zł netto

Ścianka banerowa teleskopowa ( max 300 x 240 cm) czarna

Ścianka banerowa teleskopowa ( max 300 x 240 cm) czarna649,00 zł599,00 zł brutto486,99 zł netto

Kaseta ścienna czarna z taśmą czerwoną 2,2m

Kaseta ścienna czarna z taśmą czerwoną 2,2m119,00 zł99,00 zł brutto80,49 zł netto

Przyłbica, ochronna osłona na twarz PET-G

Przyłbica, ochronna osłona na twarz PET-G24,00 zł2,00 zł brutto1,63 zł netto

10 x Przyłbica, ochronna osłona na twarz PET-G

10 x Przyłbica, ochronna osłona na twarz PET-G209,00 zł19,00 zł brutto15,45 zł netto

Stacja dezynfekcji rąk  - PULSAR 1000 ml

Stacja dezynfekcji rąk - PULSAR 1000 ml699,00 zł359,00 zł brutto291,87 zł netto

Stojak na wizytówki czarny plexi odlewany BCHB

Stojak na wizytówki czarny plexi odlewany BCHB5,00 zł4,00 zł brutto3,25 zł netto

Systemy płatności

  • PayU
  • Przelewy24

ABC dobrej reklamy

Data dodania: 29-06-2021


Reklama jest wszechobecna w naszym otoczeniu - do tego stopnia, że przestajemy ją zauważać. Tymczasem celem reklamy jest właśnie bycie zauważoną; ma ona za zadanie przyciągnąć uwagę odbiorców, zainteresować ich swoim przekazem i w konsekwencji spowodować, aby zakupili reklamowany produkt lub też skorzystali z polecanej usługi. Jaka powinna być dobra reklama, taka, która z łatwością będzie wyróżniać się w otaczającym nas marketingowym gwarze?
 

Podstawowe cele reklamy


Jak już wspomnieliśmy, reklama przede wszystkim ma przyciągnąć uwagę jak największej grupy naszych potencjalnych klientów, którym chcemy sprzedać nasz produkt lub usługę. Jeśli wprowadzamy nowy produkt lub usługę, albo też nasza firma dopiero debiutuje na rynku, celem reklamy będzie poinformowanie odbiorców o naszej ofercie. Im lepsza, dokładniejsza i ciekawsza informacja zostanie zawarta w przekazie reklamowym, tym większa szansa, że nasza marka albo produkt wzbudzi zainteresowanie i zyska sympatię konsumentów, co w efekcie przełoży się na korzystne wyniki sprzedażowe. Z reklam informacyjnych korzystają również organizatorzy wydarzeń kulturalnych, sportowych lub biznesowych, aby zgromadzić jak najwięcej publiczności.

Jeśli produkt lub usługa już funkcjonują na rynku i chcemy zwiększyć ich sprzedaż, celem reklamy będzie przypomnienie o nich, szczególnie jeśli w sprzedaży dostępna jest podobna oferta konkurencyjnych marek. Tego rodzaju reklamy mają za zadanie przyciągnięcie nowych klientów oraz zwiększenie lojalności naszych dotychczasowych odbiorców, np. za pomocą informacji o dodatkowych bonusach dla kupujących.

W sytuacji, gdy sprzedaż naszego produktu lub usługi spada, celem reklamy stanie się nakłonienie konsumentów do zakupu. Tego typu reklamy często budowane są na zasadzie porównania z ofertą konkurencyjnej marki . Nasza oferta w tym porównaniu wypada oczywiście lepiej i przedstawiana jest jako niezastąpiona; w ten sposób reklama ma odciągnąć uwagę odbiorców od propozycji konkurencji i skłonić do skorzystania z naszej oferty.

 

Cechy dobrej reklamy


Co sprawia, że jedne reklamy zapadają nam w pamięć na długo, a o innych zapominamy niemal natychmiast po ich obejrzeniu?  Specjaliści wymieniają różne cechy, którymi charakteryzuje się dobra reklama - my skupimy się na kilku z nich:
  • efekt zaskoczenia, czyli niestandardowa forma przekazu, wykorzystanie oryginalnych skojarzeń, przełamanie trendów reklamowych typowych dla danej branży;
  • zaangażowanie emocji, co pomaga w zapamiętaniu przekazu, nie tylko reklamowego, i wpływa na podejmowane przez konsumentów decyzje;
  • wykorzystanie historii, czyli zbudowanie opowieści bezpośrednio związanej z reklamowanym produktem lub usługą, która łatwiej zapadnie w pamięć odbiorców niż suche dane lub informacje;
  • uczciwość i przyzwoitość, czyli przekaz budzący zaufanie konsumenta, nie obrażający go, ani też nie wzbudzający w nim nierealnych oczekiwań;
  • rzeczowość  i wiarygodność, czyli informowanie odbiorców o prawdziwych, istotnych dla nich cechach i walorach, które nasza oferta faktycznie posiada.

Przykłady reklam

Różnorodność form reklamy jest w dzisiejszych czasach ogromna, więc z łatwością możemy dopasować taki jej nośnik i kanał przekazu, jaki odpowiada nam najbardziej lub też będzie najlepiej docierał do określonej przez nas grupy docelowej.

Na co dzień - na ulicach, w sklepach, środkach komunikacji miejskiej lub miejscach publicznych - najczęściej spotykamy się z reklamą zewnętrzną np.  w postaci tablic reklamowych, plakatów, billboardów, bannerów lub wielkoformatowych reklam na budynkach. Ich zaletą jest możliwość dotarcia do bardzo wielu odbiorców w krótkim czasie; wada to niestety tzw. wizualne zanieczyszczenie otoczenia oraz krótki czas na przyswojenie treści mijanej reklamy.

Reklamy telewizyjne i radiowe również docierają do szerokiego grona konsumentów, a przy tym oddziałują intensywnie na zmysł wzroku i/lub słuchu. Ich wadą jest jednak wysoka cena, ulotność treści oraz przesyt tego typu reklamami wśród telewidzów i radiosłuchaczy.

Dla użytkowników Internetu, szczególnie ludzi młodych, przeznaczona jest reklama internetowa: bannery, pop-upy, e-mailing czy też artykuły sponsorowane. Tradycjonaliści preferują reklamę w prasie, będącą ciągle jedną z najpopularniejszych form promocji produktu lub marki. Powszechnie znane są również reklamy pocztowe, czyli trafiające do naszych skrzynek pocztowych ulotki, broszury lub gazetki handlowe. Zaletą tej formy reklamy jest niski koszt, wadą - nadmierna ilość, która powoduje przesyt i negatywne reakcje odbiorców.

 

Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Artykuły
Sklep internetowy shopGold
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu