wyszukiwanie zaawansowane
Strona główna » Czym jest reklama zewnętrzna?

Promocje

Ramka OWZ A2 plakatowa zatrzaskowa aluminiowa

Ramka OWZ A2 plakatowa zatrzaskowa aluminiowa52,00 zł43,00 zł brutto34,96 zł netto

Stojak na ulotki A4 cross

Stojak na ulotki A4 cross259,00 zł219,00 zł brutto178,05 zł netto

Taśma piankowa montażowa 5m

Taśma piankowa montażowa 5m7,00 zł5,00 zł brutto4,07 zł netto

Antyrama plexi 50x60 cm

Antyrama plexi 50x60 cm21,00 zł16,00 zł brutto13,01 zł netto

Rama aluminiowa 42x59,4 cm A2 srebrna

Rama aluminiowa 42x59,4 cm A2 srebrna50,00 zł39,00 zł brutto31,71 zł netto

Potykacz reklamowy Waterbase Black A1 OWZ dwustronny

Potykacz reklamowy Waterbase Black A1 OWZ dwustronny399,00 zł369,00 zł brutto300,00 zł netto

Kaseta ścienna czarna z taśmą czerwoną 2,2m

Kaseta ścienna czarna z taśmą czerwoną 2,2m119,00 zł99,00 zł brutto80,49 zł netto

Stojak na tablet 10' Trigrip DTSTGS10

Stojak na tablet 10' Trigrip DTSTGS10899,00 zł739,00 zł brutto600,81 zł netto

Nasze hity

Ramka OWZ A2 plakatowa zatrzaskowa aluminiowa

Ramka OWZ A2 plakatowa zatrzaskowa aluminiowa52,00 zł43,00 zł brutto34,96 zł netto

Tabliczka przydrzwiowa Sonic A6 (profil 25mm)

Tabliczka przydrzwiowa Sonic A6 (profil 25mm)18,00 zł14,00 zł brutto11,38 zł netto

Tabliczka przydrzwiowa Sonic A5 (profil 25mm)

Tabliczka przydrzwiowa Sonic A5 (profil 25mm)23,00 zł19,00 zł brutto15,45 zł netto

Ramka OWZ B3 plakatowa zatrzaskowa aluminiowa

Ramka OWZ B3 plakatowa zatrzaskowa aluminiowa38,00 zł brutto30,89 zł netto

Ramka OWZ A2 plakatowa zatrzaskowa zaokrąglane narożniki

Ramka OWZ A2 plakatowa zatrzaskowa zaokrąglane narożniki52,00 zł45,00 zł brutto36,59 zł netto

Systemy płatności

  • PayU
  • Przelewy24

Czym jest reklama zewnętrzna?

Data dodania: 25-03-2021

Reklama zewnętrzna to bardzo szerokie pojęcie, które zawiera w sobie wszystkie nośniki outdoorowe, wykorzystywane właśnie do celów reklamowych. Gdzie można ją spotkać? Oczywiście w miejscach, w których gromadzi się najwięcej osób. Z tego powodu w okolicach największych skrzyżowań i ciągów komunikacyjnych znajdują się olbrzymie billboardy, które przyciągają uwagę wszystkich uczestników ruchu drogowego, włączając rowerzystów i pieszych.
 

Cel reklamy zewnętrznej


Konkretny cel reklamy jest ustalany na długo przed jej produkcją i oczywiście zależy od  osoby zlecającej. W niektórych przypadkach reklama ma na celu poprawienie rozpoznawalności marki, natomiast w innych poinformowanie klientów o wyprzedaży, nowym produkcie lub innych akcjach promocyjnych. Aby reklama outdoor była skuteczna, musi być dopasowana do konkretnej grupy odbiorców. Co to oznacza w praktyce? 
  • Przede wszystkim treści, które się na niej znajdują muszą być napisane językiem, którym na co dzień posługują się potencjalni klienci. Najbardziej skuteczny jest minimalistyczny przekaz, zawierający wyłącznie konkretne informacje skupiające uwagę.
Nie bez znaczenia jest również kolorystyka. W ostatnich latach color strategy stał się bardzo ważnym elementem marketingu. Barwy powinny być spójne z marką lub produktem, którego dotyczy reklama.
 

Rodzaje reklamy zewnętrznej - podział ze względu na nośniki


W praktycznie każdym mieście można znaleźć billboardy, które są jedną z najpopularniejszych form reklamy zewnętrznej. Spotkamy je na specjalnych tablicach, ścianach budynków i innych powierzchniach płaskich.
  • Dużą popularnością cieszą się także banery, które są wykonane z tworzywa odpornego na warunki atmosferyczne. Dzięki specjalnym otworom, umożliwiają montaż w praktycznie dowolnym miejscu. Są jednak sytuacje, w których nie ma możliwości przymocowania baneru, wówczas najlepiej sprawdzi się ścianka. Modele teleskopowe umożliwiają szybki montaż banerów charakteryzujących się różnymi rozmiarami.
  • Reklama zewnętrzna typu potykacz (stojak) jest wykorzystywana m.in. przez właścicieli restauracji, hoteli i różnych punktów usługowych. Wersje przeznaczone do użytku zewnętrznego są wykonane z materiałów odpornych na warunki atmosferyczne. Dodatkowo, w przypadku wiatru można dociążyć podstawę, np. piaskiem lub wlewając do niej wodę.
Citylight to kolejna forma reklamy zewnętrznej, która cieszy się dużą popularnością. Jest to nic innego jak podświetlony plakat. Spotkamy go najczęściej na przystankach komunikacji miejskiej. Pasażerowie czekający na tramwaj lub autobus chętnie przeglądają reklamy tego typu, zwłaszcza gdy są kreatywnie zaprojektowane.
 

Reklama zewnętrzna - rodzaje - ciąg dalszy


Oczywiście to nie wszystkie rodzaje reklam outdoorowych. Zaliczamy do nich także ogromne monitory, które wyświetlają ciągi reklam. Powoli do łask wraca także oklejanie samochodów. Jest to jednak nieco bardziej subtelna forma.
  • Reklama zewnętrzna typu plakat od lat cieszy się dużym zainteresowaniem, zwłaszcza w mniejszych miejscowościach. Plakaty są najczęściej naklejane na słupy ogłoszeniowe lub w miejscach, w których gromadzi się największa liczba osób.
  • Reklama typu mobil, czyli samochód ciągnący za sobą duży baner jest zwykle wykorzystywana do poinformowania potencjalnych klientów o nowym sklepie lub aktualnych promocjach.
Reklama outdoor to także dwustronne lekko usztywniane plakaty, które czasowo montuje się na słupach oświetleniowych.
 

Wady i zalety reklamy typu outdoor


Oczywiście największą zaletą reklamy zewnętrznej jest możliwość dotarcia do ogromnej liczby osób w bardzo krótkim czasie. W szczególności dotyczy to ogromnych aglomeracji miejskich. W taki sposób możemy pozyskać wielu nowych klientów. Wybrane formy reklamy zewnętrznej są zdecydowanie tańsze niż profesjonalnie przygotowana kampania internetowa lub telewizja. Oczywiście reklama zewnętrzna ma również wady. Najlepsze miejsca reklamowe są najdroższe i nie każdy przedsiębiorca może pozwolić sobie na taką inwestycję. Warto również dodać, że jeżeli zdecydujemy się wykupienie miejsca, w którym znajduje się wiele innych reklam, skuteczność naszego przekazu z pewnością będzie mniejsza. 
 
Przejdź do strony głównej
Oprogramowanie sklepu shopGold.pl